Conclusions ponència Ricard VILA.

Conclusions ponència Ricard VILA  II Congrés Internacional de Carreres per               Muntanya Universitat Jaume I -2014-

Medios de entrenamiento específico para corredores de montaña

Actualitzat  Setembre 2017,Esplugues de Llobregat.

a) Per millorar els resultats, és fonamental l’equilibri entre el treball de base i                           l’específic sobre  les característiques individuals de cada esportista.

b) És fonamental que el programa d’entrenament sigui “total” “complet – integral”, no és un tema d’entrenament creuat, polaritzat o posar noms nous o canviar de nom a entrenaments ja utilitzats fa anys sinó d’utilitzar “tots” els mitjans d’entrenament dins del programa anual a mida per a cada corredor, segons els seus objectius, característiques físiques, especialitat dins del Trail-Curses de Muntanya (Km vertical-1/2 Marató i Marató-Ultres-Curses per etapes), disponibilitat de temps i nivell de compromís que pot assumir

c) A continuació es presenten els principals mitjans del mètode RV Trainig:

  • RESISTÈNCIA: Bici carretera, btt, carrera continua i progressiva, caco (volum i qualitat), natació, esquí de muntanya, esquí de fons, raquetes, excursions, “tresk”, series fraccionades, pujades, escales, fartlek (canvis de ritme), interval-trainning i entrenament nocturn.
  • FORÇA: General, analítica, especial, transfer i força-resistència, circuits (natural-oregon i a temps), material lleuger (peses/màquines de muscular i aeròbiques),exercicis compensatoris, propiocepció, exercicis a la sorra de la platja, exercicis a la piscina, i tensors i elàstics.
  • Flexibilitat – mobilitat articular – equilibri.
  • Tècnica de carrera en pla, muntanya i CACO muntanya amb pals.
  • Escalfament – recuperació – entrenament invisible – control sobreentrenament.
  • Tàctica – tempo i gestió de la carrera – material entreno i competició.
  • Preparació psicològica – control emocional – visualització curses.
  • Test – valoració i control de l’entrenament – test de camp (resistència) – test de condició física general – revisió mèdico/esportiva – analítiques – prova d’esforç.
  • Nutrició – hidratació – ajuda ergogènica.

En el pròxim post, bibliografia i referències històriques sobre els inventors – impulsors dels diferents sistemes d’entrenament.

©2013-2017 Ricard Vila. Tots els drets reservats, prohibida la reproducció sense autorització.

Conclusions ponència Ricard VILA.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s