Post 21

RICARD VILA RVTRAINNIG-POST-BLOG.Nº21/2-2024

10 anys d’entrenament programat (2024)

Esportista:

Sóc el Sergio San José, un esportista amateur del 1972 que treballa com a enginyer en una multinacional i que té dona i fill. He fet esport en el medi natural des de que era petit: escalada, alpinisme, esquí de muntanya, esquí de pista, ciclisme de carretera i natació en aigües obertes

Al arribar als 40 anys vaig veure que les meves capacitats físiques eren una limitació per la activitat que feia (cap de setmana i vacances). Seguint la recomanació del meu metge vaig buscar-me un entrenador per millorar les meves sensacions a la muntanya. Com que en la dècada del 2000 m’havia tret els estudis de tècnic esportiu de segon nivell en muntanya mitjana tenint de  professor de teoria de l’entrenament al Ricard Vila, vaig contactar amb ell.

Des d’aleshores ja porto més de 10 anys entrenant amb ell.

Valais 2020

Objectius:

El meu objectiu és gaudir de les activitats que faig durant l’any sense cap vessant competitiva.

  • Escalada clàssica sense dificultat.
  • Alpinisme sense dificultat (4000m als Alps i canals de PD+).
  • Sortides als Alps a fer esquí de pista.
  • Excursions amb esquís de muntanya a 3000m dels pirineus.
  • Sortides de bici de carretera.
  • Travesses en aigües obertes.

Pedraforca 2018

Entrenament fet:

Durant aquests anys l’entrenador ha planificat les temporades amb tres tipus d’entrenament:

  1. Entrenaments que faig jo sol basats en la fulla mensual que ell programa.

   2.Entrenaments presencials on entre altres coses fem exercicis de turmells, skippings, series de cros, de pujada, canvis de ritme, etc.

        3.Entrenament on-line. Aquest entrenament es van introduir per poder compatibilitzar la meva mobilitat geogràfica professional i per poder seguir entrenant durant el període de la COVID. He fet entrenaments a casa, en habitacions d’hotels o gimnasos d’hotels, i el gimnasos de molts llocs i països.

Durant la temporada l’entrenador adapta el tipus d’entrenament en funció dels objectius fent més o menys volum i canviant la intensitat. Combina  sempre la resistència i la força amb la recuperació (entrenament invisible). L’entrenador adapta la resistència a la meves possibilitats i objectius. He fet entrenaments al mar, en bicicleta de carretera, CACO per muntanya, esquí de muntanya i cursa a peu. Durant aquests entrenaments i en funció de la planificació he fet volum, canvis de ritmes, series en pujada, etc.

L’entrenador també adapta la força als objectius i fem força general, força analítica (més orientada a l’activitat) i exercisis compensatoris. Per fer les planificacions i poder entrenar he hagut de fer cada any proves d’esforç per adaptar els ritmes i assegurar-me de que no tenia cap contraindicació mèdica per l’esport que volia fer.

Els entrenaments han estat acompanyats de la introducció de pautes que es van repetint, molt importants, com hidratació, escalfament i estiraments i de la formació mitjançant documents que comparteix l’entrenador sobre temes com l’entrenament invisible o la definició d’objectius realistes. Seguint el mètode RVTrainning.

Parc de l’Oreneta 2018

Can Mercader 2015

La meva experiència durant aquest 10 anys:

Durant aquest trajecte he aconseguit continuar la meva activitat i  fer-ho sense molèsties físiques i amb la forma física necessària per les activitats que jo faig.

Aquests anys han estat plens de moments que recordo amb molta estima. Entre ells cal destacar les series de pujada amb bici traient el fetge durant la preparació d’una prova de bici de carretera, la il·lusió que em va fer tornar als Alps a fer 4000’s després de quinze anys sense anar-hi o tants i tants divendres en el que durant l’entrenament on-line, el Ricard ha fet d’entrenador i de psicòleg.

He après  a entendre la relació entre esforç i resultats, l’entrenador ha tingut una gran capacitat d’adaptació a les meves circumstàncies i ha estat sempre molt generós amb les meves limitacions horàries trobant sempre temps per entrenar-me.

L’entrenador ha estat un referent i un mestre amb molts valors que actualment aplico a la meva vida esportiva, personal i professional. Aquests valors com l’esforç, la constància i el realisme.

Molts dies he tingut moltes ganes d’entrenar, de fer aquell entrenament que l’entrenador sempre converteix en un entrenament de qualitat malgrat fer-ho a través d’un mòbil.

L’entrenador ha aconseguit inculcar uns bons hàbits esportius com el seguiment d’un entrenament pautat, les revisions mèdiques anuals, la hidratació i els estiraments, però encara treballem (per circumstàncies personals meves) en el descans i l’alimentació.

Durant aquest període he compartit també moments molt especials amb l’entrenador i amb molt amics que he fet en els entrenaments i trobades, i amb els que després he fet activitats.

Per tot això és un orgull per mi poder entrenar amb el Ricard Vila.

Llafranc 2021

Exemple d’activitats fetes durant aquest període:

Com a exemple de les activitats que he fet durant aquest període:

  • Escalada clàssica: Balcones de Anayet (350m V+)
  • Esquí de muntanya: Llanos del hospital, Maladeta, Aneto, Llanos en el dia.
  • Esquí de pista: GrandCouloir de Courchevel.
  • Alpinisme: Lagginhorn (4.010m) PD+.
  • Bici de carretera: Ring of Kerry (Irlanda) 180km.
  • Aigües obertes: Radical Swim: 7 km.

Cerdanya 2015

Capcir 2017

Montserrat 2022

Tignes 2020

©Ricard Vila.2024. Tots els drets reservats, prohibida la reproducció sense autorització.

Post 21